Parasole jako narzędzie marketingowe
Od wielu już sezonów, zarówno letnich jak i je sienno- zimowych parasole reklamowe są jednym z najpopularniejszych nośników. Najbardziej korzystna ich cechą jest ich wielorakość, występuje one w dwóch podstawowych typach pierwszym z nich są duże parasole przeciwsłoneczne, stacjonarne, ustawiane na ulicach jako ochrona przed słońcem popularnych w sezonach letnich ogródków, czyli stolików ustawionych na ulicy przed danym interesem. Drugim typem są małe parasole podręczne, które zazwyczaj przeciwdeszczowe, popularyzowane są jako osobiste gadżety. Jeżeli chodzi o ten pierwszy typ parasole z reklamą przeciwsłoneczne, są to parasole o wile większe więc także powierzchnia reklamowa jest na nich większa, małe parasole reklamowe natomiast mają to do siebie, że można je niższym kosztem rozprowadzić w większej liczbie. Najbardziej jednakże korzystnym elementem jeżeli chodzi o parasole z reklamą, jest sposób w jaki oddziałują one na podświadomość klientów, tworząc skojarzenia o dodatniej walencji. Mniejsze są używane do ochrony przed deszczem, kojarzą się więc z bezpieczeństwem i ochrona, natomiast większe parasole z reklamą, zazwyczaj najczęściej eksponowane w warunkach urlopowych, kojarzą się więc one z relaksem, latem i czasem wolnym. Parasole reklamowe są więc środkiem który wydają się być zdecydowanie przodującym wśród tego typu reklamo dawstwa, a z drugiej strony, nie są elementem zbyt klującym w oczy aby zniechęcać do produktu.